Imate li kao i ja prijateljicu koja je velika  ljubitelj čaja i kolekcionarka Vintage keramike. Moram priznati da mi je razmišljanje o njenom poklonu bio veliki izazov i veselje.




Kada nešto poklanjam uvijek je to od srca, mjesecima prije osluškujem želje i razmišljam što, kako, gdje? Odmah sam se bacila u potragu, ali na žalost u samome startu naišla sam na problem. U našoj zemlji teško je kupiti Vintage keramiku ili porculan, a da vas ona pritom ne košta malo bogatstvo. Možete posjetiti neki od sajmova gdje bi se mogli pronaći lijepi primjerci, ali nije lako naći novi i još ne korišten servis za čaj.





Zato sam se bacila u malu potragu i na web-u pronašla prekrasan Cake Stand Heaven-shop. Glavno sjedište mu je u Velikoj Britaniji i svoje proizvode prodaju diljem cijeloga svijeta. Tu se mogu naći prekrasne šoljice, tanjirići, stalak za kolače… teško je odlučiti koji od njih kupiti, jer je izbor i više nego odličan.





Kad smo već kod čaja, ne mogu a da ne spomenem, da je Engleska kao zemlja poznata po kulturi ispijanja čaja i istinskog uživanja u njemu. Prva čajanka u Velikoj Britaniji održana je još u 18. vijeku, a s tom tradicijom započela je Anna, vojvotkinja od Bedforda.Voljela je druženja sa prijateljicama uz čaj i kolačiće, pa se taj običaj kasnije počeo primjenjivati i postaje poznat kao “five o’clock tea-time”.





Uz taj zanimljiv običaj koji se sve više širio, razvijala su se i razna pomagala za serviranje čaja, pa su se s vremenom počeli proizvoditi čajnici i šoljice koji su ispijanje čaja pretvorili u prepoznatljiv brand i odlike britanske kulture. S generacije na generaciju se prenosi taj običaj, a naravno i  ljubav prema lijepim servisima za ispijanje čaja, koji se čuvaju i nasljeđuju u porodici. Baš zato se Vintage keramika ili porculan prodaju po visokim cijenama na sajmovima i u antikvarijatima.




Moja potraga i malo istraživanje o lijepim Vintage primjercima za čaj ovdje završava. Na moju veliku sreću pronašla sam prekrasan komplet šoljica za dragu prijateljicu, koja će sigurno biti oduševljena poklonom i uživat će u njemu uz omiljeni joj English Breakfast ili Earl Grey čaj. Nadam se da ćete i vi  uživati u mom odabiru ovih prekrasnih primjeraka iz spomenute web trgovine možda nakon toga skuvati vaš najdraži čaj, pojesti fini kolačić i osjećati se baš kao Anna vojvotkinja od Bedforda.
















































































































by m.