14. velj 2013.

Gost na blogu Bobi



"More je deo mene i sve što radim u kuhinji mora biti povezano sa njim. Ukusi i mirisi su jedina stvar koja može na najbolji način da dočara tako daleki predeo. 
Danas vam predstavljam hleb sa maslinama na moj način, i kako ga najčešće pravim. Jednostavan, lak za pripremu a govori morskim jezikom.
Svaki recept ima svoju malu priču, tako i ovaj što vam danas predstavljam.
Prošlu zimu proveo sam u Tirolu. Svako jutro sam odlazio u jednu malu pekaru pored mog smeštaja. Stara alpska kuća od kamena a unutra sve od drveta. Bio sam fasciniran kako imaju zanimljiva i ukusna peciva. Boje samog hleba su se prelivale na policama, izgledala su kao neki park u doba jeseni, od najsvetlije boje koju možete zamisliti do najtamnijeg lista opalog sa drveta.
Cela ta zimska idila me je pokrenula da i ja u mojoj maloj i skromnoj kuhinji napravim nešto slično ali da ima morsku notu. Recept sam izmislio, mislim da sam donekle pogodio,tj uvek kad ga napravim, da li to bilo za sebe ili za prijatelje ostane samo posuda na kojoj se sluzi a reakcije ne treba ni pominjati, jer su samo uzdasi u pitanju.

Morski hleb sa maslinama

Potrebni sastojci:
150g belog brašna
400g ražanog brašna za pecivo
1 pakovanje suvog kvasca
soli po želji
kesica kima
50g zelenih maslina
50g crnih maslina
maslinovo ulje, po mogućstvu domaće

 

Staviti u posudu brašno, dodati kvasac, zatim posuti kim i zasoliti po želji. Mlakom vodom politi toliko da može lepo da se meša varjačom. Dolivati malo po malo, ako preterate dodajte brašna. Dodati malo maslinovog ulja. Ja uvek stavim oko dve supene kašike.
Kada dobijete vlažno testo iseckati masline po želji. Preporučujem da ne sitnite previše kako bi mogli da osetite masline tokom uživanja u hlebu.
Kada ste izmešali ostavite 5 minuta da radi testo tako vlažno.
Kada je proslo 5 min posipati brašno i mešati varjačom koliko možete. Kada dobijete kompaktnu masu iliti loptu, mesite slobodno rukama. U početku ce vam se lepiti ali ne štedite brašno.
Kada dobijete loptu i kad vam se testo ne bude više lepilo za prste znači da ste na dobrom putu da dobijete savršen hleb. Mesite bar 5 do 10 minuta lagano dodavajuci malo brašna, uvek kad testo krene da vam se lepi za ruke i podlogu.
Kad smatrate da je gotovo, oblikujte po žeji i ostavite oko sat vreme da testo radi. Pokrijte krpom.
Kad je prošlo sat vremena, uključiti rernu na 220 C. Dok se rerna greje, premesiti budući hleb i ostaviti ga oblikovanog u tepsiji da raste. Ja uvek pre nego što ću staviti da pečem izbušim rupe i ubodem cele masline od gore.
Kad je rerna zagrejana staviti da se peče. Nakon 5-10 min u zavisnosti od rerne smanjiti na 200 C pa nakon 10 min smanjiti na 180 C i peći nekih 45-55 minuta.
Ponavljam, zavisi kakvu rernu posedujete. Ako imate staru rernu kao ja,to traje mnogo kraće. Ako niste sigurni da je gotovo a isteklo vam je vreme, nikad nije na odmet uzeti čačkalicu i probosti hleb da vidite da li se lepi.


Kada je hleb gotov, izvadite ga iz rerne i premažite maslinovim uljem, pokrijte mokrom krpom i ostavite da se ohladi, ako izdržite. Nama nikad ne uspe da se ohladi jer se uvek okupimo oko njega kao morski galebovi.
Uživajte u morskom hlebu. Ide uz sve što napravite... predlažem uz neku svežu salatu (paradajz, origano, svež bosiljak, mocarela) sa dobrim puterom i dobrim belim vinom- ako imate mogućnost Malvazijom.
Prijatno!

by nevena

Nema komentara:

Objavi komentar