5. ožu 2013.

hleb i peciva



Hljeb je oduvijek bio moja slabost i volim ga u svim mogućim izdanjima, bijeli, crni, mješani, sa sjemenkama, bez sjemenki, u slanim i slatkim kombinacijama







 

Mediteranska pogača


20 g svježeg kvasca
250 ml tople vode
1 kašika šećera
400 g namjenskog brašna za dizana tijesta
1 kašika soli
¼ kašika đumbira
5 kašika maslinova ulja
1 kašoka krupne morske soli
1 grančica svježeg ružmarina
svježi origano

- Kvasac pomiješajte s vodom, šećerom i ostavite da se na toplom mjestu diže 10 minuta.
- Za to vrijeme pomješajte brašno, sol, đumbir i  2 kašike maslinovog ulja.
- Kada je kvasac uzdignut dodajte ga u smjesu sa brašnom i umjesite glatko tijesto.
- Tijesto ostavite stajati na toplom da naraste (ja ga stavim u posudu, prekrijem lagano prozirnom folijom, u pećnicu na 50 stupnjeva, oko 30 min do 1 sat ovisno o količini koju radim)
- Zatim ga premjesite , formirajte u kalupu u kojemu ćete ga peći o ostavite stajati još 15 minuta (opet na toplom mjestu)
- Zatim ga premažite preostalim uljem (one 3 žlice koje su vam ostale pripremljene) , nabodite ga prstima po vrhu , kao da radite male rupice sa jagodicom prsta.
- Pećnicu zagrijte na 200 stepeni i pecite 20 minuta.
- Nakon 20 minuta pospite ga začinskim biljem (ruzmarin, origano) i sa solju i vratite da se peče još 5 minuta.
na ovoj slici je pogača od pola navedene količine (200 g brašna ..... itd)
 
 
 
Što se tiče začinskog bilja kojim ćete posuti hleb super je da je ono svježe, ali u nedostatku možete iskoristiti i sušeno koje imate za kupiti svugdje. Također kombinujte po želji, iskreno meni se čini da je dovoljan samo ruzmarin, ali ako vam odgovara i nešto drugo ili još nešto drugo slobodno dodajte prema svojoj želji.   


enchantedengland:

   Calwell Farm in Hitchin, Hertfordshire.


             
Domaći kruh sa sjemenkama, orahom i pistaciama

 


- 400 g brašna za dizana tijesta
-100 g kukuruznog brašna - ako nemate zamjenite ga kukuruznom krupicom
- 1 kocka svježeg kvasca
- 1 kašika šećera
- 300 ml mlake vode
- 100 ml ulja - maslinovog po mogućnosti (ja imam dosta jako domaće  maslinovo ulje pa sam stavila pola maslinovog , pola biljnog)
- 100-150 g sjemenki, oraha, pistacia - omjere možete staviti po želji . Ja sam stavila ovako:
(40g oraha, 40g pistacia, 30 g sjemenki suncokreta, 30 g sjemenki lana)



- Kvasac smrvite i otopite u mlakoj vodi, dodajte kašiku šećera , sve pomješajte i stavite na toplo mjesto da se digne (pećnica na 50 stepeni, cca 10 minuta)
- Orahe i pistacie nasjeckajte, krupnije.
- Brašno i kukuruzno brašno pomješajte, prosijte i u sredini izdubite rupu.
- Kada se kvasac digao, u sredini brašna uljevajte kvasac i ulje i umjesite tijesto.
- Tijesto stavite da se digne na toplo mjesto (pećnica, 50 stupnjeva, cca 1 sat) . Pokrijte ga krpom ili prozirnom folijom.
- Kada se tijesto diglo premijesite ga  dodavajući sjemenke, orahe i pistacie.
- Dio sjemenki, oraha i pistacia ostavite za posuti po hlebu prije pečenje (cca 20 g)
- Kada ste tijesto premijesili i orasi, pistacie i sjemenke se rasporedili po tijestu oblikujte ga u kuglu ili u oblik koji ćete peći i stavite ga opet na toplo mjesto da se digne još 15-20 minuta. Pokrijte ga krpom ili prozirnom folijom.



- Ako se tijesto dizalo u pećnici sada ga izvadite iz pećnice i zagrijte je na 200 stupnjeva.
- Tijesto lagano premažita maslinovim uljem i pospite preostalim sjemenkama, orasima i pistaciama. (ja sam ovdje dodala i spomenute neljuštene sjemke suncokreta - nisu baš za ovako ih pojesti, ali za ukras su ok)




- Stavite ga da sepeči, oko 45 minuta. 
- Kada ga izvadite iz pećnice umotajte ga u vlažnu krpu i neka tako ostane 10-tak minuta.







Ovaj hleb nije u kategoriji onih koji su mekani, prozračni,hleb je nešto "grublji" i tvrđi, no to mu ne umanjuje odličan okus, korica je krckava, i svi ukusi se osjete (kukuruzni, maslinovo ulje, orasi, pistacie, ....). 



Ono što ću drugi put sigurno uraditi je da ipak stavim kukuruzno brašno, kukuruzna krupica je uredu ali sa brašnom će sigurno biti bolje.

Što pripremiti uz ovaj hleb, tanjir salate i komadića sira, ma i sam hleb bio bi dovoljno.




 I na kraju, najviše volim vidjeti domaći topli kruh kako se čuva u čistoj , malo grubljoj, kuhinjskoj krpi.
Tako sam i ja moga smjestila.






Ja domaći hleb umotavam u bjele krpe kao ove gore, koje mi je mama donjela iz Moskve 

northeastparkway:

http://pinterest.com/pin/283515739012361831/

Domaći kruh punjen pršutom i sirom

Hleb je obični domaći  po receptu koji sam dobila u Dubrovniku, mekane sredine i hrskave korice. Originalno ide samo punjenje sa pršutom i sirom a ja sam dodala još i crne masline.
Oko sira je bilo dilema i pokušaja, u početnom receptu je išao svježi sir koji bi uvijek nekako iscurio i raskvasio kruh, pa ako ga ne biste pojeli odmah dok je topao poslije više i nije bio tako ukusan. Probala sam i sa zrnatim sirom, bilo je nešto bolje ali i dalje slično kao sa svježim. Stoga sam na kraju odlučila staviti feta sir i mislim da je sada to to.
Potrebno je:
- 500 g brašno za dizana tijesta
- 1 kocka svježeg kvasca
- 200-250 ml mlake vode
- 100 ml ulja (po mogućnosti maslinovog)
- 1 kašika šećera
- 1 kašika soli
- 100-150 g pršuta
- 100-150 g feta sira
- 5-6 kom crnih maslina


- Kvasac otopiti sa kašikom šećera u mlakoj vodi i staviti na toplo mjesto oko 10-tak minuta.
- Brašno prosijati i u srediti izdubiti rupu, dodati so, doliti ulje, dolijevati uzdignuti kvasac i umjesiti tijesto.
- Tijesto ostaviti da se digne na toplom mjestu, oko 45 min – 1 sat.
- Nakon što se diglo tijesto premjesiti dodavajući pola količine feta sira narezanog na komadiće ili namrvljenog.
- Tijesto koje ste premijesili sa umješanim feta sirom ponovno ostaviti da se diže oko 30 minuta.
- Zatim u pleh/posudu u kojemu ćete peći hleb staviti (razvući po dnu) pola tijesta, na to rasporediti pršut (možete ga malo narezati na komadiće da vam kasnije bude lakže rezati hleb i jesti) i na pršut staviti ostatak feta sira narezan na komadiće ili namrvljen. 



- Zatim pokriti preostalim dijelom dijesta i po vrhu staviti narezane komadiće maslina (moje su bile sa košticama pa ih nisam uspjela estetski naročito lijepo narezati)  



- Ostaviti da miruje još 10-tak minuta za koje vrijeme ćete zagrijati pećnicu na 200 stepeni
- Staviti u pećnicu  i peći na 200 stepeni oko 40 minuta.
- Kada je pečeno ugasite pećnicu, otvorite vrata pećnice i neka tako ostane dok se pećnica ne ohladi kada ga možete izvaditi.
(ja sam pekla u okruglom kalupu promjera 27cm)


Prije pečenja hleb možete premazati maslinovim uljem.


Kada je hleb ispečen ohladite ga i uživajte u njemu.
Najbolji je kada ga odmah jedete, dok je još onako pomalo topao, a može ostati i za sutra dan , biti će jednako mekan.
Možete ga poslužiti samostalno uz neku salatu, možete narezati pršut i sir pa ga uz to poslužiti, može ići i  uz  neko glavno jelo ali šteta bi bilo pomiješati okuse. Ja ga najviše volim samoga jesti, tek uz komad svježeg paradaiza.
















Kukuruzni "No knead bread"


Prije nego što sam finalno odlučila da ću koristiti kukuruzno brašno postojala je bojazan da se ono neće baš dignuti onako kako bi trebalo u ovom hlebu obzirom da je dosta teže i kompaktnije od ostalih vrsta brašna i sam kukuruzni hleb je uvijek težak, gust, tvrd. Ali vrijedilo je pokušati.
Uz kukuruzno brašno umješala sam dio bijelog brašna , odnosno hleb sam napravila ovako:

- 220 g kukuruznog brašna 
- 100 g bijelog brašna za dizana tijesta 
- 1 kašika soli 
- 1/4 kašika suhog kvasca 
                                           - oko300 ml vode 

- Sve suhe sastojke umješati u posudi i mješajući ih spajati sa vodom .
- Dobivenu smjesu (rjeđu od uobičajene smjese za hleb) prekriti krpom i ostaviti da stoji min.12 sati. (ja sam ostavila oko18 sati).
- Zatim radnu plohu obilato posuti brašnom (i ovdje sam koristila kombinaciju kukuruznog i bijelog brašna) , istresti smjesu za hleb., opet obilato po vrhu posuti brašnom i zamjesiti tijesto .
- Tijesto razvući i preklopiti ga sa svake strane tako da dobijete oblik kakav ćete staviti za pečenje i umotati ga u kuhinjsku krpu.
- Sada bi tijesto trebalo stajati još 2 sata, međutim ja sam ga ostavila još oko 45 min do 1 sat.
- U međuvremenu pećnicu ugrijati na 250 stepeni.
- U pećnicu odmah staviti posudu u kojoj će se hleb peći, obavezno posuda sa poklopcem (ja sam koristila vatrostalnu) i neka se zagrijava do temperature 250 stepeni.
- Kada je zagrijano kruh smjestiti u posudu, poklopiti i peći oko 20-25 minuta (ovdje je trebala i koja minutica više, držala sam ga zaklopljenog oko pola sata)
- Zatim dignuti poklopac sa posude, smanjiti temperaturu na 220-230 stepeni i peći još oko 15 minuta (ovo što vidite kod mene na vrhu je da je ostao malo duže, oko 20 min, znači gotov je za oko 15 min.

Izvaditi i jedva čekati da se malo ohladi i degustirati.  

Kako sam i očekivala, ovaj hleb nije od onih sa mekanom i prozračnom sredinom, ali je definitivno jedan od najboljih kukuruznih koje sam jela. Korica je toliko hrskava , a sredina ipak nešto mekša i prozračnija od uobičajenog kukuruznog hleba. 
Ja ću ga sigurno opet ponoviti ! 









BLomsterverkstad


 

Kuvarijacije - Dobar jutarnji kruh


•100 g maslaca (ili 50 g maslaca i 50 g kokosovog ulja) -  stavila pola količine , 25g maslaca i 25 g kokosovog ulja
•0,5 jusne kašike praska od psyllium sjemenki (ili 2 - 3 jusne kašike zobenih mekinja) - koristila sam zobene mekinje
•1 dl vode
•1,5 dl (100 g) lanenih sjemenki
•2 dl (120 g) suncokretovih sjemenki
•1,5 dl (55 g) kokosovog brasna
•125 g badema, grubo nasjeckanih
•4 jaja
•1 cajna kašika (ravna) morske soli
•malo cimeta

Priprema:
Zagrijte pecnicu na 170 stepeni. Maslac neka je sobne temperature. Pomijesajte psyllium prasak (ili zobene posije) sa vodom i ostavite da nabubre 5 minuta. Usitnite u mikseru ili mlinu bademe, lanene i suncokretove sjemenke. Pomijesajte sve sastojke mikserom te dodajte jos jednu saku cijelih suncokretovih sjemenki. Izlijte tijesto na pleh oblozen papirom za pecenje. Vlaznim dlanovima oblikujte okrugli kruh (oko 7-8 cm visok i 20-25 cm u dijametru). Ostavite da se pece 45 minuta na 170 stupnjeva. Ohladjeni hleb mozete narezati i zamrznuti, ili ga mozete u komadu cuvati u hladnjaku 7 - 8 dana.

Sastojke sam pripremila na način da sam badem i sjemenke suncokreta samljela.
Sjemenke lana nisam dodatno usitnjavala već sam ih stavila cijele.
Kokosovo ulje sam dodala u tekućem stanju, a maslac nasjeckala na listiće
Dodala sam ostale sastojke kako je navedeno i sve ih dobro umješala mikserom (na najmanjoj brzini, cca 2-3 minute miksanja)
Pleh sam obložila papirom za pečenje, na njega istresla smjesu, navlažila dlanove i bez problema formirala okrugli hleb.
Dodatno, posula sam ga po vrhu sa sjemenkama suncokreta.
I hleb je spreman za pećnicu :



Pekla sam ga kako piše na 170 stupnjeva 45 minuta. Vidjela sam da je već bio pečen ali kako ja volim da bude malo zapečeniji i hrskaviji pojačala sam temperaturu na 200 i ostavila ga još 5 minuta. I tada je bio baš kako sam željela.



Nakon što se hleb ohladio (relativno brzo se ohladio obzirom da je dosta kompaktne strukture) , narezala sam ga, istina na malo deblje šnite, ali sa minimum mrvljenja.

Ovako narezani hleb baš mi izgleda dekorativno, uz to cijelo vrijeme tako fino miriše.



Kako ga poslužiti ?
Sa maslacom je idealan, ja bih dodala još komadić nekog finog sira i doživljaj je potpun.
A obzirom da je to dobar jutarnji kruh koji jedemo za doručak ja nisam mogla zaobići marmelade koje su se tu našle uz maslac i sa ovim kruhom se savršeno slažu.





my-place-of-recovery:

❤



Kruh sa sjemenkama i jabučnim pivom
- 100 g bijelog brašna
- 100 g kukuruznog brašna
- 100 g integralnog brašna
- 1/4 kašike soli
- ½ kockice kvasca + 1 žličica šećera + 1 dcl vode
- 50 g raznih sjemenki (lan, suncokret, ...., može se dodati i nasjeckanih oraha)
- ½ jabuke narezane na sitnije kockice
- oko 1 dcl jabučnog piva

- Kvasac sa kašikom šećera rastopiti u 1 dcl vode i ostaviti da se digne.
- Uzdignuti kvasac dodati brašnu (pomiješati sve vrste) , dodati 1/4 kašika soli, sjemenke, kockice jabuke i početi mjesiti tijesto (najbolje ručno).
- Pivo dodavati koliko je potrebno da se umijesi tijesto (biti će potrebno oko 1 dcl) , a tijesto će biti pomalo ljepljivo ali skrok u redu za oblikovanje.
- Tijesto ostaviti 45 – 60 min na toplome da se digne.
- Premijesiti ga na pobrašnjenoj površini, formirati ga u pogaču ili štrucu, staviti u kalup za pečenje i ostaviti ga još oko 15 minuta da se digne.
- Pećnicu zagrijati na 200 stepeni i kruh peći 30-40 minuta.
- Kada je hleb pečen izvaditi ga , zamotati u vlažnu krpu i ostaviti tako da se hladi.



A kada sam ga isprobala, jako mi se svidio ovaj hleb. Volim ovu mješavinu brašna i sjemenke a to je osnova.
Dodatak jabuke za koji sam najviše mislila da li mi treba mi se sviđa, kockice su ostale mekane , onako malo zapečenog okusa koji volim.
Dodatak jabučnog piva ? Interesantan i ukus koji meni odgovara.
(ovu mali štrucu, pecivo, napravila sam od pola navedenih količina)

 

„Pivski kruh“ sa „pivskom marmeladom „ ?? ...... Ma može !





floorabella:

“Cheese and Honey…”

countrysidelife:

Shabby Chic Kitchen Sink

Kruh sa višnjama


 

 

 



























- 100 g raženog brašna
- 100 g bijelog brašna
- 50 g mljevenih badema
- 1/2 kašika soli
- 2 kišike suhog kvasca
- 50 ml soka od višanja
- 50 ml maslinovog ulja
- 50 ml mlake vode
- 1 kašika meda (koristila sam bagremov)
- 50 g višanja (ja sam koristila zamrznute)
- dodatnih oko 50 g brašna (raženog ili bijelog , po izboru)

- U posudi pomiješati obje vrste brašna, dodati mljevene bademe i 1/2 kašike soli.
- Dodati kvasac i sve pomiješati.
- Sok od višanja malo zagrijati (da nije baš hladan, posebno ako je iz frižidera).
- U smjesu brašna dodati sok od višanja, ulje i vodu i zamjesiti tijesto.
- Tijesto ostaviti na toplom, prekriveno krpom, neka se diže oko 45 minuta.
- Višnje narezati na manje komadiće (npr jedna višnja na pola ili još sitnije), dodati im jednu kašiku meda i promiješati.
- Kada se tijesto diglo umješati narezane višnje i med , mijesiti oko 5 minuta da se što bolje rasporedi.
Sada će trebati dodatnih 50-tak grama brašna jer će višnje ispustiti nešto soka, a tu je i med i tijesto postaje mekano i vlažno. Pomalo dodati brašna koliko treba (ja sam uglavnom posipala radnu površinu i malo bih posula ruke pa nastavila mijesiti).
- Oblikovati krušćić i smjestiti ga u kalup za pečenje. Prekriti krpom i ostaviti na toplom oko 30 minuta .
- Zatim pećnicu zagrijati na 200 stepeni i hleb peći oko 30-40 minuta (može provjera drvenim štapićem, a vidi se i po vrhu kako napreduje)
- Ispečeni hleb izvaditi iz pećnice , prekriti vlažnom krpom i ostaviti da se ohladi.

A zatim ide najzanimljiviji dio - degustacija !
Jako me zanimalo kako će ispasti i da li sam se približila onom pecivu sa višnjama koje pamtim.


A da li mi se svidjela i ova verzija ? Da, svidjela mi se i to jako. ne znam da li zato što se radi o omiljenim mi višnjama, ali meni je cjelokupan okus jako dobar, doslovno onaj što mami na još jedan ugriz i zalogaj ovog kruha.


Sa čime ga iskombinirati ostaje prema osobnim željama i prema onome što volite.
Ja mogu potvrditi da se odlično slaže sa svježim bijelim sirom . Kada je i sir u vlastitoj izvedbi moraju se slagati.



A nisam ga naravno propustila spojiti i sa  marmeladom od višanja. Kako se tek oni slažu, ma odlično !









Sretan Uskrs uz Pincu/Sirnicu ili Uskršnju pogaču

Veliki tjedan je, posebnog ozračja, u nedjelju slavimo Uskrs i vrijeme je za pripreme za taj veliki blagdan. Osim ribe na Veliki petak i bogate Uskršnje trpeze obavezna će biti i šarena, obojena jaja, a obavezna je i Uskršnja pogača. 


- 1.500 g glatkog brašna 
- 350 g kristal šećera 
- 3 vrećice vanilin šećera 
- 2 kockice svježeg kvasca 
- 300 ml mlakog mlijeka 
- 150 g masti 
- 150 g maslaca 
- 1 kisela pavlaka (200 ml)
- 8 jaja - 6 cijelih + 2 žumanjka 
- 1/2 bočice ekstrakta kruškovca 
- 3-4 kašike likera od ruže 
- naribana korica 2 naranče 
- naribana korica 2 limuna

Za premaz: 
- 1 jaje 
- 1 kašika mlijeka 
- 15-tak kockica šećera 


- Od ukupne količine brašna odvojiti 200 g i staviti sa strane. 
- 1.300 g brašna staviti u posudu, dodati šećer i dobro promiješati. U sredini izdubiti rupicu, u nju namrviti kvasac, preliti mlakim mlijekom i ostaviti da se kvasac zapjeni. 
- U zdjelicu staviti pavlaku, aromu kruškovca, liker ruže, korice limuna i naranče i sve dobro promiješati.
- Kada je kvasac zapjenio (cca 10-tak minuta), u brašno dodati jaja (cijela i žumanjke)  i vrhnje sa aromama. 
- Umijesiti glatko tijesto, prekriti ga prozirnom folijom da se ne stvori korica, zatim još i krpom  i ostaviti ga da se digne, da se udupla. Za to će trebati oko 1,5 sat .
- Zatim otopiti masnoće, mast i maslac.
- U otopljenu masnoću umješati preostalih 200 g brašna, dobro umiješati da bude gusta glatka smjesa i ostaviti da se malo prohladi. 
- Zatim otopljenu masnoću sa brašnom umješati u uzdignuto tijesto i dobro ga premijesiti. (U ovom koraku moja bojazan je bila da će tijesto postati premekano, ali nije, upijalo je dodanu masnoću i tek sam 2 puta trebala ruke pobrašniti i nastaviti mijesiti) 
- Dobiveno glatko tijesto ponovno prekriti prozirnom folijom i krpom i ostaviti da se digne, oko 1 sat. 
- Uzdignuto tijesto premijesiti i formirati "loptice" , odnosno Pince. Ja sam od ove količine napravila 6 kom. 
- Formirane Pince ostaviti ponovno da se dignu, oko 30 minuta. 
- Zatim ih dublje zarezati po vrhu, na tri strane. 
- Jaje za premazivanje pomiješati sa kašikom mlijeka i premazati Pince samo po vanjskim djelovima, ne po zarezanom dijelu. 
- Pećnicu zagrijati na 180 stepeni i peći ih oko 35 minuta. Nakon 15-tak minuta počinju tamniti i tada ih treba prekriti folijom i nastaviti do kraja peći. (ja sam ih pekla 3 po 3, znači u dva puta)  
- Dok se Pinice peku šećer u kockama usitniti na krupnije i sitnije komadiće. 
- Kada su Pince ispečene , vruće ih ponovno cijele premazati jajem sa mlijekom i po vrhu posuti kockicama šećera i samim kristal šećerom po želji.
(za lakše snalaženje oko postupka u originalnom receptu je slika uz svaki korak)

I tu su Pince, mirisne i fine, ...., jako fine !! 



Nisam izdržala i morala sam jednu načeti i probati.




Tijesto za zečiće je ono koje ne zaboravljam i uspjeli mi zečići ili bilo što drugo što radim ili ne, ovo tijesto i ovaj recept uvijek uspijeva i uvijek je fantastično. To je recept Monike sa bloga Sweet Sensation, za njezine Uskrsne zečiće . Svaki put kada sam nešto od ovoga tijesta  napravila svima se svidjelo, a posebno djeci ! 
Stoga, da još malo "iskoristim" Monikin recept  i razveselim djecu , ali i odrasle napravila sam mini - pince . Mislim da njima neću razveseliti samo djecu, sebe već jesam.




fragila:

plant paperwhite bulbs in fall, they bloom right near the holidays.
 
 

Salata i focaccia od rikole i aronije

O aroniji sam dosta napisala u prošlom postu, a sada još samo mali slikovni podsjetnik


Aronija i rikola, crno-ljubičasta i zelena, obje možda na prvi zalogaj ne tako ukusne, ali jako zdrave. Obje zahvalne za kombinovati ih skoro sa svim i svačim i obje dovoljno dostupne da to sa njima možemo i raditi i iskoristiti ih u svome bogatstvu vitamina i minerala. Ja sam ih tako spojila i smjestila u jednu bogatu salatu, a uz salatu je dobro gricnuti i komadić hleba pa je tako nastala i  focaccia.
Salata je jednostavna i gotova doslovno u tren, dok niti focaccia nije posebno zahtjevna , osim što treba malo pričekati da tijesto naraste, sve skupa možemo smjestiti u kategoriju relativno  brzog, i definitivno  laganog i finog obroka.





Salata od rikole i aronije


- cca 100 g rikole
- miješane zelene salate po želji
- 2 paradaiza
- 1 svježi krastavac
- 1 crvena paprika
- 1 zelena paprika
- 2 tvrdo kuvana jaja
- 1/2 veće jabuke
- 2 kašike bobica aronije

Preljev za salatu  
- 3 kašike maslinovog ulja 
- 2 kašike aceto balsamica
- 1 kašika soli 
- 1/2 kačičice smeđeg šećera 
- 2 kašike bobica aronije 


- Rikolu i salatu očistiti i oprati 
- Rajčice, paprike, krastavac i jaja narezati i pomiješati sa rikolom i salatom 
- Jabuku narezati na sitnije kockice i dodati u salatu zajedno sa 2 žlice bobica aronije  


Preljev: 
- sve sastojke staviti u blender (ili sjeckalicu) ili ih usitniti štapnim mikserom. 
Preliti preko sastojaka u salati i tako je začiniti.

Dobili smo jednu uistinu bogatu salatu koja je mene oduševila. Zapravo, oduševila me aronija u ovoj kombinaciji. Bilo u salatnom preljevu, bilo kao bobice u salati. To je jednostavno ukus koji daje cijeloj salati  posebnost i koji joj daje neku drugačiju svježinu. Definitivno za preporuku !










Da salata ne bi bila osamljena, a i lijepo je uz salatu pojesti komadić svježeg domaćeg hleba, ispekla sam i ovu focacciu. Focaccia mi je dosta drag hleb i volim je sa raznim kombinacijama, najviše sa maslinama. Dosta korice u odnosu na sredinu koju baš i ne ljubim također joj je prednost, i uvijek mi nekako dobro i posebno zamiriše.
Dosta je objavljenih recepata za focaccie koje sam pronašla, ali na kraju je ipak ispala neka moja kombinacija. Ništa spektakularno niti značajno drugačije od ostalih osim što joj je dodatak bila rikola i aronija.


Foccacia sa rikolom i aronijom
- 200 g mekog brašna 
- 200 g oštrog brašna 
- 1 kašika smeđeg šećera 
- 1 kašikicasoli + malo krupne soli 
- 1/2 vrećice suhog kvasca 
- 1 kašika maslinovog ulja + malo ulja za premaz
- oko250 ml mlake vode 
- 3 kašike bobica aronije (2 + 1) 
- 1 kašika sjeckanih listića rikole + nekoliko listova rikole za ukras  


- Pomiješati obje vrste brašna , dodati šećer, sol, kvasac i kašika maslinovog ulja i sve umješati. 
- Pomalo dodavati vodu i zamijesiti glatko, elastično tijesto. 
- Ostaviti ga na toplome da naraste , oko 1 sat. 
- Tijesto premjesiti i umiješati nasjeckanu rikolu i 2 kašike bobica aronije 
- Još jednom ostaviti da naraste, oko 1 sat 
- Formirati focacciu, prstima po vrhu napraviti "rupice" i u svaku staviti po bobicu aronije (preostala 1 kašika bobica) 
- Focacciu premazati maslinovim uljem i posuti krupnom morskom soli. 
- Peći je u pećnici zagrijanoj na 220 stepeni, cca 20-30 minuta - obavezno provjeriti nakon 20 minuta !, ja sam tada ugasila pećnicu, ostavila je još par minuta u zatvorenoj pećnici , a nadalje u poluotvorenoj. 

Kada je počela mirisati iz pećnice moram priznati da sam je jedva dočekala da bude gotova. Zatim sam posebno nestrpljiva dočekala da se malo prohladi, posula je listićima rikole po vrhu .




 








Na kraju je preostalo spojiti focacciu i salatu u jedan obrok i uživati.




byBranka blog


 


Ražani hleb sa orasima i suvim smokvama

 

2 šolje tople vode
2 1/2 šolje integralnog ražanog brašna
4 šolje integralnog pšeničnog brašna
1 kašika soli
250 g oraha
150 g suvih smokvi, krupno sečene

1 kašika šećera
25 g kvasca
100 ml tople vode

Kvasac izdrobiti i posuti sa kašikom šećera. Preliti sa 100 ml tople vode, izmešati i ostaviti da naraste.
Umešati sve suve sastojke, dodati vodu i kvasac. Kada počnete sa mešenjem dodati smokve i orahe i mesiti desetak minuta dok se ne dobije testo glatko koje kada pipnete vam se ne lepi
za prst. U zavisnosti kakvo brašno kupite možda ćete morati dodati vode ili još brašna.
Kada se dobro testo umesi, oblikovati ga u veću jufku, prekriti ga krpom i ostaviti sat, sat i po da naraste.
Rernu zagrejati na 275 C.
Narastao hleb oštrim nožem zaseći po površini nekoliko puta, u obliku krsta ili po želji. Posuti brašno preko u tankom sloju.
Prebaciti hleb u tepsiju za pečenje u koji ste stavili papir za pečenje.
Čim hleb ubacite u rernu, smanjite temperaturu na 250 C. Na dno rerne staviti vatrostalnu posudu sa vodom.
Posle 15 minuta temperaturu smanjiti na 200 C. Peći još oko 20 minuta uz često, 2-3 puta, na kratko, otvaranje rerne.
Kada je hleb pečen, umotati ga u papir za pečenje i prebaciti u neku zatvorenu drvenu ili plastičnu posudu.

Inspiraciju sam našla na ovom
divnom blogu. Oni su to nešto iskomplikovali i mesili sa starterom. Kako su objasnili, taj starter nije nikako za mene, ja imam problem i sa održavanjem cveća u životu.
Hleb je izuzetno ukusan, kompaktan i pruža posebno zadovoljstvo zbog osećaja da jedete čisto zdravlje.
Ko voli malo drugačije kombinacije, igranje sa slatkim i slanim, svideće mu se. Ja obožavam hleb u svim oblicima i kombinacijama , posebno kada su zdravom fazonu.

Walnut & Rye Sourdough Bread




Ruski hleb

600 g pšeničnog integralnog brašna
400 g belog pšeničnog brašna
100 g mlevenog lana
100 g pečenih semenki suncokreta
100 g seckanih oraha
100 g suvih šljiva
  50 g suvog grožđa
  1 kašika mirođije
  1 kašičica mlevenog kima

1 kašičica meda
50 g kvasca
Voda

So, biber
 
Samleti šljive i suvo grožđe.
Brašno izmešati u dubljoj činiji i dodati mu samlevene šljive, grožđice i ostale suve sastojke.
Kvasac izmešati sa 100 ml mlake vode i medom i ostaviti da nadođe.
Brašno sa svim sastojcima pomešati sa kvascem i dodati mlake vode onoliko koliko je potrebno da se umesi glatko testo oje se ne lepi za ruke. Pokriti krpom i ostaviti da raste oko sat vremena.
Uključiti rernu na 200°C.
Naraslo testo premesiti i oblikovati u željeni oblik.
Peći u zagrejanoj rerni dok hleb ne dobije rumenu i hrskavu koricu.






Hleb sa začinima(anis, kim, korijander, komorač)


500 g brašna (tip 500)
1/2 kesice instant kvasca
300 ml mlake vode
1 kašikica šećera
1/2 kašikice morske soli
1 kašika začina Alnatura (mešavina anisa,kima, korijandera i komorača,  kupila sam u Dm-u)
maslinovo ulje
brašno za posipanje

U činijici razmutiti kvasac sa 100 ml vode i šećerom. Ostaviti sa strane da se pokrene, malo naraste.
U veću činiju sipati polovinu brašna, nadošli kvasac i 100 ml vode. Sve dobro izmešati pa dodati so. Dodati ostatak brašna i ostatak vode (100ml). Mesiti oko 10 minuta dok se ne dobije glatko i elastično testo koje se ne lepi za prste na dodir. Možda ćete morati dodati malo brašna ili vode u zavisnosti kakvo je brašno koje koristite.
Činiju premazati sa maslinovim uljem i u nju prebaciti testo. Pokriti mokrom krpom i ostaviti da miruje i raste 2 sata.
Nakon tog vremena, testo kratko premesiti i prebaciti u tepsiju ili nauljenu vatrostalnu posudu u kojem ćemo ga peći.
Površinu testa posuti sa malo brašna i oštrim nožem zaseći 3 reza ili neki drugi oblik po želji. Pokriti krpom i ostaviti da miruje 2 sata
Kada je prošlo vreme mirovanja, hleb peći u već zagrejanoj rerni na 200C 35-40 minuta.
Kada je ispečen, mokrim rukama preći preko korice i zamotati u krpu da se ohladi. 

            

Hleb ima hrskavu koricu i blagi, slatkasti miris od anisa.
Podelite ga sa svojim omiljenim ljudima.
Hleb sa timjanom, crnim i bjelim lukom
1 šolja tople vode
2 1/4 kašičice suvog kvasca
prstohvat šećera
115 g putera
1 kašika timijana
1 manja glavica ljubičastog luka (sitno iseckan)- Joy je koristila vlašac
3/4 kašičice tucane paprike
2-3 češnja belog luka (sitno iseckan)
4 šolje brašna
2 kašičice soli
malo bibera
maslinovo ulje, krupna so i tucana paprika za posipanje

Kvasac stavitiu šolju sa malo tople vode i šećera. Lagano izmešati i ostaviti da se kvasac zapenuša.
Puter rastopiti i dodati u njega timijan, tucanu papriku, beli i ljubičasti luk. Ostaviti sa strane.
Brašno staviti u posudu u kojoj ćete mesiti hleb. Dodati so i biber. Preko brašna sipati kvasac i puter sa lukom i začinima. Mesiti oko 10-12 minuta dok smesa ne postane glatka i prestane da se lepi za zidove posude. Testo prebaciti u nauljenu posudu i pokriti plastičnom folijom. Ostaviti na toplom mestu oko sat vremena odnosno, dok testo ne naraste duplo.
Kada je testo naraslo, mesiti ga još 2 minuta pa potom prebaciti u vatrostalnu posudu nauljenu maslinovim uljem. Na površini testa napraviti nožem dosta dubok krst. Sipati preko 3 kašike maslinovog ulja, posuti tucanom paprikom i morskom soli. Posudu poklopiti i peći u već zagrejanoj rerni na 250C pola sata. Posle toga smanjiti toplinu na 200C, skloniti poklopac i peći još 15-20 minuta.
Kada je vreme isteklo, izvaditi iz rerne i pustiti da se ohladi pre vađenja iz posude.

Zbog mog neiskustva u mešenju testa, moj hleb nije ispao kao od Joy. Ali je toliko bio ukusan da sam morala ovaj recept da podelim sa vama.
IMG_2990
IMG_3005
IMG_3011
 IMG_3061
IMG_3067
.
IMG_3071


dutch oven bread



by hleb i lela blog



Nema komentara:

Objavi komentar